Emma med hundar

Alla inlägg under april 2009

Av Emma - 28 april 2009 16:46

Ja sommaren börjar planeras lite smått. Den här sommaren ska (förhoppningsvis) spenderas uppe i Piteå, tillsammans med syster och släkt. Ska (om allt går vägen) vara valpvakt i ca 2 månader, då Moster B har parat sin Karelare Fixa och hon har frågat mig om jag ville vara "kennelflicka". Klart jag vill!


Och man ändå är där uppe kan man ju hitta på något med hundarna också. Collie SM är uppe i Piteå i år. Funderar på att anmäla Liam till utställningen, men jag vet inte än. Ska fundera på det. Sen så är det några agilitytävlingar i trakterna som jag funderar på att anmäla Emil till. Men får se hur det blir.


Sen ska jag ta och gå viltspårsprov med dem båda grabbarna där uppe också. Kan ju få lite träningstips av både B och U, då dem båda håller kurser bla.


Det blir förhoppningvis en riktigt härlig innehållsrik sommar att se fram emot!




Av Emma - 23 april 2009 18:20

Här händer det inte så mkt. Det rullar på som vanligt. Vovvarna får sina långpromenader, Emil sina cykelturer och träning m.m Ska sätta igång med spårningen inom kort. Sen blir det till att anmäla hundarna till öppenklassen.


Härligt väder har det vart i veckan och det verkar som att helgen kommer bli riktigt varm! Skönt det, så länge det inte blir FÖR varmt!

Av Emma - 16 april 2009 16:02

Liam är halt på vänster fram och det ganska så rejät. Han har varit det sen imorse, efter prommisen i skogen. =( Har kännt och kollat igenom benet, men hittar inget. Förhoppningsvis är det "bara" en sträckning. Får avvakta ett par dagar. Om det blir värre får vi kontakta vet.


Vill passa på att GRATULERA MIN UNDERBARA SYSTER YSTER - JOHANNA PÅ 25 ÅRS DAGEN! GRATTIS SYRRAN!!!

Syrran

Av Emma - 11 april 2009 17:25

En sån härligt skön och varm dag det är/har varit idag! Underbart!

Underbart är också att Emil är så gott som återställd i tassen. Det har läkt på väldigt snabbt och fint. Så idag, på förmiddagen begav sig Emil och jag ut på en liten cykeltur i skogen. Där fick han springa av sig all (ja i alla fall lite) av överskottsenergin han har samlat på sig den senaste veckan, då han har fått ta det lugnt för att inte belasta tassen. MYCKET uppskattat, Emil älskar våra cykelturer! Väl hemma var han nöjd och glad. Nu kan vi börja cykla regelbundet igen. KUL!


Skönhetsdag för hundarna har jag haft idag. Så nu är dem så fina så.

Emil fäller ganska mycket just nu, så det blev en liten pälshög efter all borstning och kammning. Passade på att klippa ordning den lilla svansen, då den började se lite väl långhårig och vildvuxen ut. Öronen vågar jag mig dock inte på, även om dem också verkligen är i behov av lite frisering, för jag är skit kass på att klippa runt öronen. Han ser nästan värre (och konstigare) ut efteråt, så nej, dem vildvuxna öronen få vara.

Liam fäller MYCKET han med just nu. Så efter man är färdig med han så har man ett gigantiskt pälsberg bredvid sig. Men men, har man en Collie så har man =)


Nä, nu ska hundarna och jag ut i det härliga vädret igen!


Soo looong  !!


Och GLAD PÅSK!

Av Emma - 7 april 2009 10:46

Det är synd om Emil. Han har fortsatt promenad förbud tills skärsåret i trampdynan är läkt. Hur lång detta kommer ta har jag ingen aning om, så tillsvidare är det bara korta rastrundor som gäller för Emil. Inne har han inget bandage på sig då vetten tyckte att vi skulle köra utan och ute är det stövel som gäller.
Har ju gått ett par dagar nu, och det märks på Emil, han är väldigt väldigt rastlös. Inne är det hyfsat lugnt ändå, men ute på sina små rundor är han bångstyrig, lyssnar inte och ska hitan och ditan, helt olikt honom annars. Hoppas det läker på snabbt så vi kan återgå till det normala igen!

Liam däremot tycker det är härligt att få ha matte för sig själv på promenaderna=)


Lite bilder från morgonen:



Av Emma - 4 april 2009 17:34

Jaha, så är man i "bloggbytar" tagen. Kul att testa en annan blogg, tycker den jag hade innan såg så tråkig ut, så jag gör ett försök med denna=)


Härligt strålande väder idag, dock inte lika varmt som igår, men ändå, lagom skönt ute!


På promenaden idag skadade sig Emil i trampdynan =( Det var ett litet skärsår. Så det får bli lugnt ett par dagar för hans del. Typiskt, vi som hade börjat komma igång med cykel träningen ordentligt nu. Jaja, det är som det är...






Tidigare månad - Senare månad

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards