Emma med hundar

Alla inlägg under juli 2010

Av Emma - 14 juli 2010 16:15

Ja, äntligen så har det blivit lite behagligare ute, så man kan spåra! Det drog förbi ett kraftigt åskväder igår och rensade luften. Även om temperaturen inte är någon skillnad på så är luften det i alla fall, långt ifrån så kvavt som det varit dom senaste dagarna. Men nog pratat om vädret…


Spår var det ja. Emil fick ett liknade spår som sist, fast med längre liggtid. Och första halvan gick han klockrent, sen vet jag inte vad som hände, men han höll på och irra runt lite kors och tvärs. Och så forsatte det, men slutet kom vi till ändå. Vet inte vad jag ska göra för att han ska sluta slarva i spåret. Kanske ännu kortare spår, längre/kortare liggtid eller något annat? Det tåls att kluras på.

Bad

Av Emma - 12 juli 2010 18:30

Emil

I förmiddags trotsade jag värmen då jag fick ett infall att göra ett spår till Emil. Inte den smartaste idén kanske, med tanke på att det är varmt och skitkvavt ute. Men i alla fall, gjorde ett kort motivationsspår då jag vill öka hans självförtroende i spåret. Det gick väl sådär, men han spårade ändå, men ganska slarvigt. Där tror jag nog faktiskt att värmen gjorde sitt.  Imorgon blir det spår i arla morgonstund, och då ska även Liam få ett spår också.

 

Ja värmen ja, vi begav oss till Uppgränna och lät hundarna få svalka av sig på i svala Vättern. Emil han for runt som en galning som vanligt och Liam, ja han ”badar” på sitt egna lilla vis.

Av Emma - 11 juli 2010 15:45

Plask plask

Skönt att kunna svalka av sig lite mellan varven.

Av Emma - 11 juli 2010 13:15

Grabbarna

Ahh, sådär ja… Nu har jag slagit mig ner här framför datorn med min frukost. Har precis kommit in från våran morgonprommis på en timme. Det är jäklans varmt ute redan, och gårdagen ska vi väl inte ens prata om. Den var fruktansvärd!! Så hett! Och idag ska det tydligen bli ännu varmare (hur det nu är möjligt!!?) Fy tusan säger jag bara. Igår liksom idag, står alla fönster här hemma på vid gavel, liskom ytterdörren och dem två altandörrarna, allt för att det ska bli lite korsdrag och därmed lite svalka i form av fläktande vindar. Tyvärr hjälper det föga, men bättre än ingenting…

 

Och kattungar har vi här hemma. Det är Grynet som har varit i farten.  Dom är nu 5 dagar gamla. Det är två pojkar, dem är orangetigererade utan vita tecken, och en flicka som är helsvart med lite gråa och orangea små fläckar också hon utan vita tecken. Jätte söta är dem! Bilder kommer så småningom…

 

Hade en träningsperiod med hundarna här ett tag men sen så kom ju värmen (eller hettan passar nog bättre), och då tog det stopp. Det har varit riktigt varmt från och till i över två veckor! Värme pallar jag inte, så träning är det lika med noll just nu. I alla fall tills det blir svalare väder igen då tar träningslusten ny fart!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards