Emma med hundar

Alla inlägg under juni 2009

Av Emma - 30 juni 2009 15:55

Idag for vi med hundarna till sjön så dem fick svalka sig lite.


För mer bilder så klicka >>
http://zoxx.webs.com/apps/photos/album?albumid=6409859


Av Emma - 22 juni 2009 18:50

År av väntan är snart till ända, The Pacific börjar sändas i Mars 2010. Är man en WW2 "nörd" som mig, så är det riktigt olidligt att behöva vänta så länge. Men men..

Det har varit så mycket hysh hysh om denna serie, har varit otroligt svårt att komma åt någon som helst information. Men nu äntligen känns det som det börjar hända grejer! Och nu har man alltså börjat hajpen kring denna serie. The Pacific är en av dem största tv produktioner som gjorts genom tiderna med en budget omkring 200 miljoner dollar, så förväntningarna är skyhöga.


Hoppas att den är minst lika bra som Band of Brothers. Det ser minst sagt lovande ut!


Enjoy!




Av Emma - 17 juni 2009 14:38

Idag så har jag och knasbollarna (läs hundarna) vart ute på en lång cykeltur i skogen. Full fräs är det som gäller, över stock och sten. Hundarna är lösa så de springer i dem takt dem känner för, dvs fullt ös=) Men jag måste köpa mig en ny cykel som är mer anpassad till den brutala körningen som ofta blir när jag cyklar. En mycket mer tålig terrängcykel ska inhandlas...den dagen jag får råd.... =)


Nu är Piteresan i stort sett spikad. Vi beger oss upp omkring den 18 Juli, stannar 2-3 veckor. Längtar som bara den! Ska bli så kul att träffa syster yster + sambo och släktingarna igen! Ska gå öppenklass (viltspår) där uppe med pojkarna. Ska bli så skojigt och spännande!


Nu ska jag iväg ut med vovvsen!


Soo looong!


Av Emma - 11 juni 2009 10:17

Det blir lätt att man fastnar i sina vanliga promenadstråk, samma gamla vägar, stigar, ängar som man har gått 711 miljoner gånger. Så vad är det man behöver då? Miljöomväxling!

Några gånger i veckan åker vi (jag & mor + hundarna) iväg någon annanstans och promenerar istället. Senast igår passade jag på att följa med in till stan, så hundarna skulle få lite miljöombyte. Mycket cyklister, hundar och trafik. Hundarna tycker det är superintressant med alla goa dofter överallt. Hundarna verkar verkligen uppsakatta att få komma hemifrån då och då...

Av Emma - 7 juni 2009 11:48

Så jag bjuder på 2 bilder istället.



Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards