Emma med hundar

Alla inlägg under september 2010

Av Emma - 29 september 2010 17:15

I förra veckan så flyttade kattungarna. Även om det dem sista veckorna kändes ganska påfrestande och inte alltför kul med tre tokbusiga katter som vände upp och ner på huset, så fäster man ju sig självklart och nu är det så himla tomt! Men man kan ju glädja sig åt att de har kommit till bra hem. Det är ju det absolut viktigaste!

Av Emma - 25 september 2010 09:15

Idag är det Vätternrallyt och första parkett har man (om man nu är intresserad av motorsport vill säga), en delsträcka går nämligen precis utanför husknuten.  Så vägen är avstängd från 09.00 till 21.00 pga av tävlingsbilisternas framfart. Lite halvtrist, men ändå, det är ju bara för en dag.


Så idag har jag passat på att duscha Emil. Har länge tänkt göra det han är i en fällningsperiod nu, så idag blev det av. Så nu är han fin och skinande ren. Emil har en ganska lustig päls. Dem första 2-3 åren var han nästan konstant utan underull. Sen dess och numera har han väligt fin päls, inte alls överpälsad eller showaussie päls, utan lagom mycket. Men det står ju bara rakt ut på sidorna sen underullen kom, så han ser ju ganska fet ut ofta pga det (beronde på vilken vinkel man kollar). Men i själva verket är han riktigt slimmad och fin, så tycker det är lite synd att pälsen förstör helhetsintrycket genom att stå ut på det viset. Men kanske kan jag  få bukt med det, jag har nämligen beställt en FURminator, har hört många som är nöjda med den. Så det ska bli spännande att testa på hundarna sen.


I veckan så har det blivit både träning och spår. Tandläkarbesök (för min egen del). Och som jag skrev i ett tidigare inlägg, så är kontraktet för lägenheten påskriven från alla parter. Så nu är det klart! Det känns jätte skoj!

Av Emma - 21 september 2010 13:00

Idag fick jag hem kontraktet, så nu är det påskrivet och ivägskickat. Härligt!


Har gått igenom lite smått i garaget, vad som ska slängas och sparas. Har även åkt och slängt en del grejer som bara stått där nere till ingen nytta. Gamla (ruttna och äckliga)kläder, gamla möbler och annat skit som man sparar på sig. Så det ska gås igenom och åka iväg med en massa grejer, sådär lite pö om pö. Så man får lite gjort hela tiden.


Nu, åter till lite småplock.

Av Emma - 18 september 2010 15:00

Nu ska det flyttas Ja som sagt jag gick i väntans tider på besked. Och i Onsdags fick jag det. Jag fick lägenheten! TJOHO! Så den 1/12 drar jag norrut. Till Piteå närmare bestämt. 


Jag har lite planer på vad jag ska göra för att ta mig ännu en liten bit på vägen till att må 100% bra. Och ännu lite senare, kanske till och med ta upp pluggandet igen. Jag!? Planer för framtiden!? Det kunde jag absolut inte kunna föreställa mig för bara något år sedan. Jag har varit riktigt ”down below” väldigt länge, men sakta men säkert börjar det ljusna, om än lite grann i taget…


Hundarna då? Nja dom har väl inte haft sådär jätte kul kanske. Jag har dragits med en långvarig huvudvärk, så jätte inspirerad till någon hundträning har jag inte varit det senaste. Men det ska det bli ändring på! För värken börjar försvinna så snart är man förhoppningsvis ”fit for fight” igen!

Av Emma - 13 september 2010 19:45

Idag har det varit en strålande höstdag! Hundarna och jag var ute på en 2½timmars promenad, det var så härligt!

Annars så mår jag väl inte 100. Har haft huvudvärk mer eller mindre i 2½veckor nu. Men det har väl kanske sina orsaker, men men, sånt är livet. Har så mycket spänningar i kroppen så jag får ta och försöka göra lite övningar som är bra för stela nackar och ryggar.


Och fortfarande går man i väntans tider. Imorgon får jag förhoppningsvis besked. Skulle det inte gå vägen kommer jag bli riktigt irriterad, för det skulle verkligen kännas som att falla på den förbaskade mållinjen. Men som sagt, tummarna hålls!


Självklart så togs det en del bilder på promenaden idag. Mest på hundarna som vanligt ;)















Av Emma - 10 september 2010 16:15

Bloggen har varit tom med uppdateringar det senaste. Men har inte haft någon lust eller inspiration att uppdatera. Kanske kommer det lite bilder framöver, för bilder finns det gott om kan jag lova!


Dagarna rullar på. Emil och jag har kommit igång med cyklandet igen nu när sommaren är förbi. Skulle behöva en ny cykel då min är nästintill paj. Men man tager vad man haver som sagt… Lydnaden har vi börjat köra igång med på allvar också. Varje år så känner jag att jag skulle vilja testa på en tävling, men när det väl kommer till kritan och man funderat fram och tillbaka - blir det aldrig av. Jag är alldeles för feg helt enkelt…


Annars så går jag  i väntans tider… Håller tummarna att allt ska gå vägen! Annars blir det till att samla kraft och ta nya tag som gäller.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards