Emma med hundar

Alla inlägg under oktober 2009

Av Emma - 25 oktober 2009 18:30


Jag har funderat lite fram och tillbaka idag och kommit fram till att jag nog skulle behöva ta semester från internättandet ett tag. Så jag har beslutat att ta mig en veckas semester från datorn. Ska inte sitta här en endaste minut kommande vecka! Det har blivit lite väl mycket sittande framför skärmen den senaste tiden. Nu är det stopp för det...


...För ett litet tag i alla fall...


*****


...Och med "nu" menar jag naturligtvis imorgon.. Flört


So loooooooooooong så länge!

Av Emma - 20 oktober 2009 15:45

                                   



Av Emma - 19 oktober 2009 17:47

Det har inte hänt mycket här det senaste värt att skriva om. Det rullar på som vanligt här hemma. Grynet (nya katten) har börjat vara ute mer och mer. Det går hur bra som helst!


Spårträning har det inte blivit nånting av däremot lydnadsträning har det blivit.


Idag var vi iväg till stan och hundarna fick då följa med. Köpte ett regntäcke till Liam, det behövs! Hundaktiviteterna upphör inte för varken skyfall eller snöstorm. Nä nu tog jag väl i lite men det är klart, vi är ute i ur och skur och då är det bra att ha ett regntäcke på så Liam slipper gå och vara blöt hela tiden. Mycket smidigt!


Ha det gott alla!

Av Emma - 13 oktober 2009 09:34

Ja det snöar faktiskt på ordentligt. Men det är ju bara blötsnö, så det har inte kommit så mycket mer som lagt sig. Här är lite mer snöbilder från morgonpromenadenSkrattande


Av Emma - 13 oktober 2009 07:39

Ja här går man och längtar till vintern och vad händer då? Under natten så har det snöat lite grann. Så här såg det ut imorseSkrattande

Av Emma - 12 oktober 2009 08:44

Morgonpromenaden avverkad i ett härligt höstväder. Kallt, blåsigt och ruggigt, precis som det ska vara om höstenFlört Sen ett tag tillbaka har vinterkläderna börjat användas mer och mer frekvent. Halsduk och vantar. Dagarna blir inte så varma längre. Skönt och härligt tycker jag!


Ser fram emot vintern och förhoppningsvis en snörik sådan här nere. Förra året kom det inte så mycket snö här hemma, men dock när den väl kom, fick den ligga kvar i några månader utan att smälta bort. Promenaderna blev då utbytta mot sparkturer, vilket hundarna (och jag) älskar! Inga söndagspromenader då inte, det går då undan vill jag lovaFlört Det rejsas ganska mycketTungan ute

(Här tas det dock lugnt Flört)


Oavsett hur det blir med snö eller icke här hemma så är jag ändå garanterad snö i vinter. Vi ska upp till syrran i Piteå till Jul & Nyår. Det ska bli så kul! Känns som det var evigheter sen vi var upp sist men det var ju faktiskt bara dryga månaden sen vi kom hem därifrånSkrattande



Av Emma - 10 oktober 2009 14:47

  

  

  

  

  

  

  


Ha en trevlig helg! Skrattande


Av Emma - 9 oktober 2009 16:12

Idag var man uppe med tuppen. Spårdags klockan 9:00.

 

Han tog an spåret väldigt bra och spårade fint, vinkel 1 fixar han ua, likaså sträcka 2. Vinkel 2

"skiter" han i fortsätter bara rakt fram och jag hänger ju på, tillslut var vi såpass långt ifrån spåret så domaren var tvungen att ingripa och visa oss tillbaks till spåret. Och då var ju 1:a priset borta. Sträcka 3 klarar han bra, men kryssar lite mycket. Vinkel 3 blev det samma visa, domaren fick visa oss tillbaka till spåret. Och då kan det ju inte bli mer än ett 3:dje pris. Totalt nonchalant på vinkel 2 & 3. Resterande delar av spåret gick han hyffsat bra och skottprovet - som vanligt inga problem. Hade lite problem på slutet med att hitta klöven, men fann den tillslut. 

 

Jag hade ingen bra känsla i kroppen under spårets gång, Emil kändes inte som vanligt, var låg och var allmänt väldigt okoncentrerad, spårglädjen fanns inte där. Redan innan vi började spåra hade han varit låg och inte alls så glad och uppspelt han brukar vara annars. Emil gör trots allt alltid så gott han kan och jag är så otroligt stolt och glad över min duktiga hund!   

Nu ska vi ta en spårpaus ett tag. Det finns ju en massa annat kul man kan göra också! Men ska träna vidare så småningom och ta nya tag till vårenFlört

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards